SISTEM ADUAN AWAM
MAJLIS DAERAH KUALA PILAH


Info SMS
Tatacara Aduan Menggunakan SMS

Setiap aduan, semakan dan pesanan SMS hendaklah dihantar terus ke 15888. Setiap SMS akan dikenakan caj RM0.20 (oleh syarikat pengendali SMS) dan RM0.15 (oleh syarikat pengendali telekomunikasi).

Berdasarkan katakunci yang diterima bersama setiap mesej, Sistem Aduan Awam MDKP akan mengeluarkan respons yang khusus sebagai makluman kepada penghantar mesej. Respons berbentuk SMS ini dijana secara automatik dan terus dimajukan kepada peranti mobil penghantar SMS sebaik sahaja kandungan mesej dianalisa.


Format Mesej Contoh Respons SMS yang dikeluarkan





MDKP butiran
aduan saya ialah ...




Mesej berdasarkan katakunci di sebelah ini akan dimajukan kepada Penyelaras Sistem Aduan Awam MDKP untuk tujuan penilaian dan pengesahan sebelum diedarkan kepada Pelaksana Sistem Aduan Awam MDKP


-RM0.20 MDKP :
Aduan diterima. Utk semakan status aduan taip MDKP SEMAK dan SMS ke 15888


*** akan digantikan dengan nombor rujukan sebenar, sebagai contoh: 0047/07/07





MDKP SEMAK
0047/07/07





Semakan status perlaksanaan aduan berdasarkan yang diterbitkan oleh Sistem Aduan Awam MDKP, sebagai contoh 0047/07/07


RM0.20 MDKP <no_rujukan>:
Terima kasih di atas keperihatinan anda. Status terkini bagi aduan di atas ialah [status_semasa].

*** [status_semasa] digantikan dengan salah satu dari status berikut,

  • DITERIMA
  • DALAM SIASATAN
  • DALAM TINDAKAN
  • TELAH DISELESAIKAN
  • TELAH DITUTUP
  • TELAH DIBATALKAN

ATAU (sekiranya ada ralat)
  • (RM0.30) MDKP :
    Harap maaf aduan di atas tiada di dalam senarai kami.

  • (RM0.30) MDKP :
    Harap maaf status terkini bagi aduan di atas adalah TIDAK DIKETAHUI.



Aduan Baru
Info SMS


MAJLIS DAERAH KUALA PILAH
Jalan Perpateh, 72000 Kuala Pilah,
Negeri Sembilan Darul Khusus.
TELEFON
06 481 2075 / 4025
FAKSMILI
06 481 1042
EMAIL
aduan@mdkp.gov.my
LAMAN WEB
www.mdkp.gov.my




Copyrights © 2007 - 2011 Majlis Daerah Kuala Pilah. All Rights Reserved